17 Nisan 2007 Salı

Haydi kizlar smear testine!

Arkadaslar (ozellikle evli yada bayan olan arkadasler) 2 bartholin operasyonu ve 1 bartholin ameliyati arkasindan bugun 3aydir gecmek bilmeyen agri sislik ve morariklarla seyreden akintim yuzunden doktora gittim. Tekrar o catala oturdum ve oturmamla aglamam bir oldu. Her neyse konuyu uzatmiyim, bartholin kisti simdilik gecmis fakat yine ve yine tekrar etme riski varmis. Akintim ise rahim agzi genislemesi ve tahrisi sebebiyle olmus. Rahim agzimin neden genislediginin arastirilmasi icin smear testi yapiliyor. Bugun smearimi verdim onumde 3 kritik gun var, sonuclar persembe gunu cikacak kanser olup olmadigim anlasilacak. Fakat yine de sizleri korkutmayayim. Rahim agzi kanseri en cabuk teshis edilen kanser turu. Cunku evreleri cok yavas seyrediyor (10 yil gibi bir surecte tam olarak kanser olunuyor). Sizlerden istedigim meme knseri icin nasil her yil mamografi cektirmemiz gerekiyorsa 18 yasini dolduran ve cinselligi aktif hale gelen her kadin her yil bir smear testi yaptirmali. Test cok basit ve acisiz. Bu arada her ne kadar ben onaylamasamda anal yoldan iliskiye giren herkesinde anal smear testi yaptirmasi gerekiyor her yil. Cunku anus kanseri, anus yoluyla cinsel iliskiye girenlerde ( ki ben bunun cinsel iliski bile olduguna inanmiyorum, fakat ben bana duseni yazayim ) toplumun diger kesimine oranla 35- 40 kat daha sik olarak gelismektedir.

Umarim sikilmamissinizdir. Bu arada benim icin dua edin.:a015: :bbo: :1rolleyes: :1yes2: :teytey: :1hug:

0 yorum: