26 Mayıs 2007 Cumartesi

Renklerin alışveriş üzerinde etkisi var

Renklerin alışveriş üzerinde etkisi var

Mavi, gri ve yeşil alışverişe ikna ediyor, siyah, mor ise uzaklaştırıyor
İŞ psikoloğu Dr. Kerry Johnson, satın alma davranışları üzerinde renklerin çok büyük etkisi olduğunu vurguluyor. Satışlarda mavi, gri ve yeşilin en ikna edici renkler olduğunu ifade eden Johnson'a göre, ürünlerde kullanılabilecek en kötü renkler siyah, mor ve sarı. Yiyecek üreticileri ise bundan yola çıkarak ürünlerini asla siyah ve beyaz pakete koymuyor.

YEŞİL GÜVEN VERİYOR

Çocukların en fazla dikkatini çeken renklerin mavi ve kırmızı olduğu, yeşil rengin prestij ve güvenliğin önemli olduğu sektörlerde kullanıldığı, temizlik, parlaklık, sadelik ve masumiyet duygusu veren beyazın ise özellikle çocuk ve sağlık ürünlerinde tercih edildiğini ortaya konmuş. Uzmanlar ürünün, logonun ve paketlerin buna uygun seçilmesini öneriyor.

0 yorum: