26 Nisan 2007 Perşembe

Hurma Agaci*

Hurma Agaci* ( Yazar : Bilinmiyor )

Ulucinar Koyunden 3 donumluk bir bahce satin almaya karar verdim.
Iki odali kerpic bir bag evinin oldugu bu bahcenin her yani cim, cicek
ve
meyve
agaclari ile doluydu. Kiraz, dut, seftali, erik. Menekseler, guller,
kasimpatilari...
Evi satan kisiyle tum bahceyi dolastik bir sure. DSI sulama kanallarina
bagli arklarinin oldugunu, yuksek gerilim hattindan da kacak elektrik
aldiklarini
anlatti.
Birden "ne alaka" dedirtecek bir agac gordum. Hurma agaci. Bu yorede
hurma yetismez ki. Marmara Bolgesinde ne isi var bunun?
Satici gulumsedi. Aci bir gulumseyisti bu.
"Yillar onceydi" diye basladi anlatmaya.
"Hastalandim.Yataklara dustum.Hastaneye kaldirmislar beni. Olmek
uzereyim. Sanirim cigerimde kocaman bir yara. Doktorlar umidi kesmis.
Sevdigim bir kiz var. Bir gun cikmis gelmis hastaneye. Nasil sormus,
nasil bulmus. Konustuk saatlerce. Aglastik. "Seni olene dek beklerim"
dedi.
Sonra tam ayrilik zamani cebinden bir hurma cekirdegi cikardi verdi.
"Bereket
versin diye hep yanimda tasirim bu cekirdegi, senin olsun" dedi.
"Baktikca
beni
an, seni bekledigimi bil ve tez iyiles."
O kucuk cekirdek, hayata uzanan bir koPage Ranku oldu bana. Pijamamin cebinde
sakladim aylarca. Kimse bilmedi. Avucuma aldim. Ellerime degen kestane
renkli
saclari oldu. Baktim. Zeytin gozlerini gordum.
Mucize de sen. Iyilestim. Olumu beklerken taburcu oldum. Bu bahceye
geldim. Hurma cekirdegini bahceye diktim. Yoresi degildi. Mevsimi
degildi.
Ama diktim. Tuttu. Filiz oldu. Fidan oldu. Agac oldu."
Sustu.
Cekinerek sordum. "Ya sevdigin kiz?"
Gozlerindeki parlaklik yas olup yanaklarina suzulurken, "o bir hurma
agaci gibi dayanikli degildi" dedi.
"Gelin oldu. Elin oldu."

0 yorum: