22 Nisan 2007 Pazar

Firlatilan Tas

Genc bir yonetici, yeni jaguari icinde kurulmus, biraz da hizlica, bir mahalleden geciyordu. Park etmis arabalarin arasindan yola firlayan bir cocuk olabilir dusuncesiyle dikkatini daha cok yol kenarina vermisti. Bir seyin yola firladigini gorunce hemen fren yapti ama araci durana kadar gecen mesafede yola cocuk firlamadi. Bunun yerine, yepyeni arabasinin yan kapisina buyukce bir tas carpti.

Adam hizlica frene yuklendi ve tasin firlatildigi bosluga dogru geri geri gitti. Sinirlenmis olan genc adam arabasindan firladi ve tasi atan cocugu kaptigi gibi yakinda park etmis olan bir arabanin govdesine sikistirdi. Bunu yaparken de bagiriyordu:

- “Sen ne yaptigini saniyorsun serseri? Bu yaptigin ne demek oluyor? O gordugun yepyeni ve pahali bir araba ve attigin o tasin mahvettigi yeri duzelttirmek icin kaportaciya bir suru para odemek zorunda kalacagim. Neden yaptin bunu?”

Kucuk cocuk uzgun ve suclu bir tavir icindeydi.

- “Lutfen, amca, lutfen kizmayin Ben cok uzgunum ama baska ne yapabilirdim, bilemedim. Tasi attim cunku isaret etmeme ragmen diger arabalar durmadi.”

Cocuk gozlerinden suzulen yaslari elinin tersiyle silerek park etmis bir aracin arkasina isaret etti.

- “Abim orada. Yokustan yuvarlandi ve tekerlekli sandalyesinden dustu ve ben onu kaldiramiyorum.”

Cocugun simdi hickiriklardan omuzlari sarsiliyordu ve saskin adama sordu;

- Onu kaldirip tekerlekli sandalyesine oturtmama yardim edebilirimsiniz? Sanirim abim yaralandi ve benim icin cok agir.

Ne diyecegini bilemez halde, genc yonetici bogazindaki dugumden yutkunarak kurtulmaya calisti. Yerde yatan sakat cocugu kaldirip tekerlekli sandalyesine oturttu, cebinden temiz ve utulu mendilini cikartip, cesitli yerlerinde olusmus ve kanayan yara ve siyriklari dikkatlice silmeye calisti. Bir seyler soyleyemeyecek kadar duygulanmis olan genc adam, abisinin tekerlekli sandalyesini iterek yavas yavas uzaklasan cocugun ardindan bakakaldi. Jaguar marka arabasina geri donusu yavas yavas oldu ve yol ona cok uzun geldi. Arabanin yan kapisinda tasin biraktigi iz cok derin ve net gorulur sekildeydi ama adam orayi hicbir zaman tamir ettirmedi. Oradaki izi, su mesaji hic unutmamak icin sakladi:


“Hicbir zaman yasamin icinden, seni durdurmak ve dikkatini cekmek icin birilerinin tas atmasina mecbur kalacagi kadar hizli gecme. Allah ruhumuza fisildar ve kalbimizle konusur. Bazen, onu dinlemek icin vaktimiz olmuyorsa, bize tas firlatmak zorunda kalir. Fisiltiyi dinle veya tasi bekle.”

0 yorum: