18 Nisan 2007 Çarşamba

Insanlara; "Seni seviyorum" demek icin, olumu beklemenize gerek yok,

SENI SEVIYORUM DEMEK ICIN GEC KALMIS DEGILSINIZ...

--------------------------------------------------------------------------------

Inanc Tarihi dersimin ogrencilerinden biriydi Tommy. Uzun sacli, degisik bir gencti. Sinifta benimle en cok tartisan ogrenci oydu. Tanri'ya kayitsiz sartsiz inanmayi kabullenmiyordu. Mezun olurken bana imali, imali; -"Gunun birinde Tanri'yi bulacagima inaniyor musun hocam? " dedi. -"Hayir" dedim, yavasca. -"Yaaa" dedi. "Oysa senin, bu derste Tanri'yi pazarladigini saniyordum hocam..." Kapidan cikip gitmek uzereyken arkasindan bagirdim: -"Tanri'yi bulabilecegini dusunmuyorum. Ama o seni mutlak bulacak bir gun, eminim." Tommy, omuzunu silkip yurudu...

Mezuniyetten sonra izini kaybetmistim ki, aci haberi kendisi getirdi bana...Olumcul kansere yakalanmisti. Odama girdiginde; zayiflamis, cokmustu... Kemoterapi, o uzun saclarini dokmustu... Ama gozleri hal� piril pirildi... -"Birkac haftalik omrum kalmis hocam" dedi. -"Sana bir sey sorabilir miyim?" dedim. -"Tabii" dedi, "Ne ogrenmek istiyorsun?"

-"Sadece 24 yasinda olmak ve olmekte oldugunu bilmek nasil bir sey?" -"Daha kotusu olabilirdi.. . 50 yasinda olmak, kafayi cekmek, kadinlarla beraber olmak ve muthis paralar kazanmayi, yasamak, sanmak gibi..." Sonra niye geldigini anlatti...

"Okulun son gunu sana Tanri'yi bulup bulamayacagimi sormus; "hayir" yanitini alinca sasirmistim. Sonra, "ama o seni bulur" dedin.Iste bunu cok dusundum. Doktorlar cigerimden parca alip kotu huylu oldugunu soylediklerinde; Tanri'yi aramayi ciddiye aldim birden.Habis ur, diger hayati organlarima yayilmaya baslayinca, sabahlara kadar dualar etmeye basladim. Hic birsey olmadi. Bir sabah uyandigimda; ilahi bir mesaj alma yolundaki umutsuz cabalarimdan vazgeciverdim aniden. Omrumun geri kalan vaktini; Tanri, olumden sonra hayat falan gibi seylerle gecirmeyecektim. Daha onemli seyler yapma karari aldim. O zaman gene seni dusundum...

"En buyuk mutsuzluk, sevgisiz bir hayat surmektir, bundan daha kotusu de bu dunyadan, sevdiklerine "Seni seviyorum" diyemeden gitmektir" demistin... Son gunlerimi bu eksigi gidermekle harcayacaktim iste... En zorundan basladim.Babamdan." Oglu yanina geldiginde; babasi, gazete okuyormus. -"Baba, seninle konusmam lazim" demis Tommy.

-"Peki, konus oglum" -"Yani, cok onemli bir sey..." Babasi, gazeteyi 10 santim indirmis o zaman asagi; - "Neymis o bakalim?" -"Baba, seni seviyorum. Bunu bilmeni istedim." Tommy, gulumsedi, arkasini anlatirken. Babasinin elinden yere dusmus gazete.Hayati nda hic yapmadigi iki seyi yapmis. Tommy'ye sarilmis ve aglamis.Sabaha kadar konusmuslar.

Babasi, ertesi sabah ise gitmek zorunda oldugu halde... "Annem ve kardesimle daha kolay oldu" diye devam etti Tommy."Onlar da bana sarilip agladilar. Yillardir bana soylemedikleri, soyleyemedikleri seyleri anlattilar. Butun bunlari yapmak icin bu kadar gec kalmis olmama uzuldum sadece... Olumun golgesi uzerime dusunce; kalbimi aciyordum, bana, aslinda cok daha yakin olmasi gereken insanlara..."

Nefes aldi Tommy." Bir gun baktim, Tanri, orada.Hemen yani basimda duruyor.Ona yalvardigim zaman, bana gelmemisti. Onun kendi programi vardi, kendi bildigi gibi yapiyordu. Gercek olan su ki, hakliydin.Ben, onu aramaktan vazgectigim halde, gelip, beni bulmustu."

- "Tommy" dedim. "Sandigindan cok onemli seyler soyluyorsun, tum insanliga.Sen, Tanri'yi bulmanin en emin yolunu anlatiyorsun. Onu, sadece kendine ayirmak, sadece ihtiyac duyunca aramak ise yaramaz.Ama hayatini sevgiye acarsan o, gelir seni bulur. Bunu anlatiyorsun farkinda misin?"

Devam ettim; "Tommy, bana bir iyilik yapar misin, bunlari gelip sinifimda da anlatabilir misin?" Bir gun tespit ettik. Ama Tommy gelemedi o gun. Olumle hayati sona ermemisti tabii.Sekil degistirmis, buyuk bir adim atmisti sadece.Inanmaktan, gormeye gecmisti.Olumunden once son bir defa konusmustuk.

-"Soz verdigim derse gelemeyecegim, halsiz ve bitkinim hocam" demisti.. -"Anliyorum Tommy !" -"Benim yerime onlara sen anlatir misin hocam, sen anlatir misin? Herkese, butun dunyaya, benim icin anlatir misin?" -"Anlatirim Tommy" dedim. "Anlatirim, merak etme!"

Insanlara; "Seni seviyorum" demek icin, olumu beklemenize gerek yok, simdi, hemen simdi baslayabilirsiniz .Baslayin ki, hayatiniz guzellessin, zenginlessin. .Hem, simdi baslamazsaniz, belki de hic soyleme sansiniz olmayabilir. ..

0 yorum: