18 Nisan 2007 Çarşamba

Hicbir iyiligi kucumseme!

Hicbir iyiligi kucumseme!


Hicbir iyiligi kucumseme! Ne ac bir hayvani doyurmak kucuk
bir seydir, ne de bir kardesinle karsilastiginda ona
gulumsemen basit ve degersizdir. "Kim zerre kadar hayir yaparsa
onun karsiligini gorur, kim de zerre kadar kotuluk yaparsa
onun karsiligini gorur" (Zilz�l, 7-8).

Hz. Peygamber buyurmustur: "Cennet kapisini acacaklarin ilki
benim. Fakat beni gecmeye calisan bir kadin gorecegim ve ona:
"Sana ne oluyor? Sen kimsin?" diyecegim. O da: "Babasiz
kalmis yetimlerimin basinda oturup bekleyen bir kadinim"
diyecek."

Samdan biri geldi ve "Bana Safvan b. Suleym'i gosterin. Onu
ruyamda gordum. Cennete girmisti" dedi. Adama: "Neden oturu
girmis?" diye sordular. Adam: "Bir gomlekten oturu"
cevabini verdi. Sonra bazi arkadaslari Safvan'a bu gomlek neyin
nesi deyince Safvan: "Soguk bir gecede mescitten cikmistim.
Ciplak birini gorunce, hemen gomlegimi cikarip ona
vermistim." dedi.

Iyilikte buyuk-kucuk ayrilmaz. Cennet bir surprizler
diyaridir. Bizi hangi amelimizin kurtaracagi da belli degildir, o
da bir surprizdir. Bazen, dudagimizda beliren bir tebessum
goncasi, karsimizda butun umitleri hazanla sarsilmis birisine
oyle bir insirah bahari yasatir ki, onun karsiligini biz,
ahirette cennet bahceleri olarak goruruz. Oyleyse iyiliklerden
hicbirini, ama hicbirini kucuk gormek dogru degildir. Velev ki
bu iyilik, kovadaki suyu bir baskasinin kabina bosaltmak kadar
kucuk bile olsa...

***
Allah Rasulu Hazret-i Muhammed (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyurdular ki :
Allah bir idarecinin iyiligini murad ettigi zaman, ona durust bir yardimci
verir. O, onun unuttugu seyleri hatirlatir ve hatirlattigi islerde de yardim
eder.
Ebu Davud, Imare
4


www.nurpenceresi.com dan alinmistir.

0 yorum: