19 Nisan 2007 Perşembe

Kisilik Ve Sevgi

KISILIK VE SEVGI



Cekici bir kisilik sevgi doludur. Sevgi, iyi bir kisiligi minnettarligi, durustlugu gulduru yetenegini icerir, sekillendirir. Sevgi guc ve eylemdir. Tum engelleri asar, size tum kapilari acar cunku sizin sevginizi baskalarinda uretir ve cogaltir.

Sevgiyle ilgili en iyi onerim cok basittir:

Bir kisiyi seviyorsaniz bunu ona soyleyin. Cogu kez bunu beceremeyiz. Bunun yerine o kisinin bunu bildigini veya duymaya gereksinimi olmadigini dusunuruz. Bir toplantida yaptigim konusmadan sonra bir ust duzey yonetici, sevgiden soz edisimden cok etkilendigini soyledi ve bana oykusunu anlatti:

"Esim ara sira birlikte ogle yemegine cikmamizi onerirdi. Ama ben hep ayni yaniti verirdim:

Isterdim ama cok isim var.

Onemli bir is toplantisinin sabahinda da ayni seyi onerdi:

Bugun ogle yemegine ne dersin?

Ozur diledim. Sonra toplanti sirasinda esimin bir trafik kazasinda oldugu haberini aldim."

Goz yaslariyla anlatiyordu:

"Tanri esimi, bir sekilde yalnizca bir saat icin bana geri verseydi, ogle yemegine goturup onu sevdigimi soylerdim. Bu firsata sahip olabilmek icin her seyimden vazgecebilirim."

Guzel sarkici ve oyuncu Mary Martin, Oscar Hommerstein' in muzikallerinden birinin galasi icin sahneye cikmak uzereydi. Tam o sirada, kansere yakalanmis ve hastaliginin son donemini yasayan Hommerstein' dan bir mesaj aldi. Soyle yaziyordu:

"Bir zil,
sen onu calana dek
zil degildir.

Bir sarki,
sen onu soyleyene dek
sarki degildir.

Sevgi kalbine,
orada durmasi icin
konmadi.

Sevgi,
sen onu dagitana dek
sevgi degildir."

0 yorum: