19 Nisan 2007 Perşembe

Ilginc Bir Ask Hikayesi

ILGINC BIR ASK HIKAYESI


--------------------------------------------------------------------------------

Moses Mendelssohn hic yakisikli bir adam degildi. Cok kisa boyunun olmasinin yani sira, cok garip bir de kamburu vardi. Moses Mendelssohn, gunun birinde Hamburg'da yasayan bir isadamini ziyarete gitti.

Isadaminin, Frumtje adinda cok guzel bir kizi vardi. Moses, bu guzel kiza umutsuz bir askla tutuldu. Fakat guzel kiz onun cirkin goruntusunden urkmustu. O nedenle, degil onun sevgisine karsilik vermek, yuzune bile bakmak istemiyordu.

Ayrilma zamani geldiginde Moses, guzel kizin ust kattaki odasina cikti ve tum cesaretini toplayarak onunla son kez konusma girisiminde bulundu. Kizin guzelligi oylesine olaganustuydu ki, bir an icin onun cennetten geldigini bile dusundu.

Fakat kizin, basini kaldirip da yuzune bakmamaktaki direnci, Moses' i cok uzdu.Guclukle basarabildigi konusmasi sirasinda cirkin asik, bu guzel kiza bir soru sordu: "Evliliklerin kutsal bir ozelligi olduguna inanir misiniz?" dedi.

"Elbette" diyerek yanitladi guzel kiz ve gozlerini yine kaldirmayip Moses'in yuzune yine bakmadan, kendi de ona bir soru sordu: "Peki ya siz?"dedi."Siz inanir misiniz buna?"

Moses bir an bile duraksamadi: "Evet,ben de inanirim" dedi ve ekledi: "Biliyor musunuz? Her erkek cocugu dogdugunda Tanri,onun evlenecegi kizi belirlermis.Benim dogumumda da,benim evlenecegim kiz belirlenmis ve bana 'Senin karin kambur olacak' demis.O zaman ben bir istekte bulunmusum Tanri'dan.

'Tanrim, kambur bir kadin bir trajedi olur. Lutfen onun kamburlugunu bana ver ve onu guzel bir kadin yap' demisim." Moses' in bu sozlerinden sonra Frumtje gozlerini yerden kaldirdi, onun gozlerinin icine bakti ve elini uzatIp, Moses' in elini tuttu.Ve daha sonra da onun, sevgili esi oldu.

Bu anlattigimiz bir "peri masali" degil, unlu Alman besteci Mendelssohn' un buyukbabasi ile buyukannesinin evlenmelerinin oykusudur.

0 yorum: