5 Mayıs 2007 Cumartesi

Yogurt beyaz mi siyah mi?.

Yogurt Beyaz mi Siyah mi?

Gecenin bir vakti canim sikiliyordu; sigaram bitmisti, camdan baktim marketin acik oldugunu gordum. Kapisi kapali oldugu icin seslensem duymayacakti. Esi taksici olan Ayse kocasinin gelmesini bekliyordu. Ayak ustu biraz sohbetten sonra, dertli oldugu gozlerinden okunuyordu. Ikinci evliligi de yolunda gitmiyordu, kocasini suclayip duruyordu. Kocasinin kendisini dinlemedigini soylediklerinin aksini yaptigindan dert yaniyordu. Aslinda butun hatanin kendisinin evlenerek yaptigini dile getiriyordu. Dudaklarimin buzulmus bir sekilde onu dinledigimin farkina vardim. Sonra derinden nefes alip soze girmeye calistim, fakat konusturmuyordu beni, dertli kadin sozunun kesilmesinden hoslanmamisti: anlattikca kendisinin hakli oldugunu ispatlamaya calisiyordu. Sonra soz sirasi nihayet bana gelmisti ki abi bosuna ugrasma biliyorum kocamin arkadasisin beni tutmayacak ona hak vereceksin dedi. Ama uzuldugum bir konu ise iki tarafta birbirlerini kirdiginin farkinda bile degildi.

Genc kadin bosanmayi kafasina koymustu; sonra yine soze basladim. Sen ne yaptin da boyle oldu sen acaba kendine sordun mu diye sorularimi ard arda kendisine soruyordum. Dudaklarini buzdu basini bukup kaybedilen bir seye aglamanin ne faydasi var ki diye mirildandi, soylediklerini kendisi bile zor duymustur. Kadin illa yogurdun beyaz oldugunu kendisine bile kabullendirmeye calisiyordu. Sonra sigarami alip kapiya dogru yonelirken kocasinin geldigini gordum. Merhaba abi nasilsin sorusuna sadece iyiyim sen nasilsin diyebildim. Ben kapiya dogru yonelirken genc adaminda benimle birlikte geldigini gordum. Sikayetci degildim bu durumdan cikista kapiyi kapatmayi ihmal etmedim. Sonra ne o durgunsun diye sormadan dertli adam soze baslamisti bile, sorma abi bu kadin zehir etti hayati bana, boguyor resmen beni diye inlemeye basladi. Eski esimle daha duzenli gidiyordu iliskimiz; ama megerse gercekten gelen gideni aratiyormus deyip derdinin ikinci perdesini oynamaya baslamisti bile. Onu apartman onundeki merdivenlere yonlendirdim. Gel oturalim dedim. Aldigim paketten iki dal sigara cikardim birisini ona verdim. Sigarayi yaktim derin bir nefes aldim. Aslinda bende hataliyim bendede var ama kendimi de kabullendiremiyorum gerceklere dedi. Burnunu cekip duruyordu, ben sadece dinliyordum. ilk esinden soze basladi yine. O kadin beni seviyordu her seyimle ilgileniyordu ama ben salak kafam yuzunden ayrildim. Sonra detaylara inildikce kimin hakli oldugunun merakindan vazgecmistim. Cunku aklim karismisti.bu kadin bu kadin hayatimi mahvetti diye yuksek sesle konusmaya basladi sessiz olmasi konusunda uyardim. Beni dinelmiyordu bile ne yapip ne edip ayrilacagim diyordu. Halk pencerelere cikmis merakli gozlerle sesin geldigi yere dogru bakiyorlardi. Genc adam sesini kisarak, hayatimda kabul edemeyecegim seyleri yapti, bir cocuk bile olmadi simdi ben neyimle ovunecegim diye sizlanmaya basladi. Sonra genc kadin kapiyi acip ne o kirli camasirlarini mi acikliyorsun dedi aralarinda bagrisip cagrismaya basladilar. Ben ikisininde kollarindan tutup iceriye dogru itmeye basladim. Ikisinin de susmasini istedim. Konusmaya basladim, siz hic hastaneye gittiniz mi insanlarin ne dertlerle bogustugunu biliyor musunuz sizde gelmis birbirinizi yiyiyorsunuz. Yapacak baska isiniz yok mu? Diye ard arda sorularimi sordum ama nafile yogurt beyazmis ya siz kendinizle gecinemiyorsunuz zaten ne bekliyorum ki ben diyerek kapiya yoneldim. Sonra genc kadin, abi sen biliyor musun benim kocam bana laf atan adamla halen arkadaslik ediyor. Uyarmama ragmen hic dinlemedi beni, sirf bana inat olsun diye inledi. Dondum kaldim demeyecegim. Cunku genc adam daha cok sok etti beni; sevgili kardesim sen karimin dedikleriyle bana ters ters bakip dudaklarini isiriyorsun. Sen karimin dostunun oldugunu biliyor musun yerimde olsan ne yapardin duysan nasil davranirsin diye ard arda sorularini dizdi onume: ben sadece iyi geceler dileyip .cikmakla yetinebildim. Sahsen kufur etselerdi bu kadar zoruma gitmezdi. Simdi size soruyorum. Yogurt beyaz mi siyah mi?.

0 yorum: