21 Nisan 2007 Cumartesi

Azraile Siir..

Ey Azrail (A.S.) ! Bilirim, bu sozlerim cok yersiz,
Neden boyle ansizin,geliverdin habersiz ?...
Ne olurdu uc bes yil, once haber verseydin.
Hic degilse ruyama , bir kerecik girseydin...

Ask,mesk,derken, dunyadan bir turlu kopamadim.
Senden ozur dilerim, hazirlik yapamadim...
Goruyorsun yanimda , ne valiz var, ne bavul.
Uykum oyle agir ki ; ne zil duydum, ne davul..

Yasim yetmis olsa da, gor ki; fikir fikirim.
Bu cumbuslu �lemi , ben nasil birakirim?..
Hani bir soz vardir ya ; ''Yas yetmis, isi bitmis.''
Inan ki, bu bir yalan , bunu diyen halt etmis...

Ey Azrail (A.S.)! Dur biraz , sana yalvariyorum
Yasal haklarim icin ; bir avukat ariyorum...
Hayallerim, duslerim, yarim kalan islerim.
Estetik yapilacak, daha burnum, dislerim.

Elli yasimda ancak,
voleyi vurabildim.
Hortumlar sayesinde, holdingi kurabildim...
Gerci ucuza verdim, serefin kilosunu.
Ama boyle kazandim, su ucak filosunu...

Ey Azrail (A.S.)! Ne olur, bozulmasin pazarim.
Sana soyle yukluce, bir cek bile yazarim...
Su masmavi havuzlu, sarayima baksana.
O daracik mezarda, yazik olmaz mi bana?..

Bazen coluk cocuga, icimden kiziyorum.
Olmemi bekliyorlar, inan ki;
seziyorum...
Arkamdan gostermelik, iki damla gozyasi.
Bir de soyle buyukce, yaldizli mezar tasi.

Tahmin ediyorum ki; mevlid de okuturlar.
Ortaligi birazcik, gulsuyu kokuturlar.
Araya reklam konur; bir ilahi aryasi.
Mevlid bitince baslar, dedi-kodu furyasi.

Etlerim, kemiklerim, didik didik edilir.
Ben az gelirsem eger, koklerime gidilir...
Ey Azrail (A.S.)! Inan ki, hazirligim yok daha,
Hele su dinkonusu, cok karisik bir saha.

Bazi buyuk abiler, koseleri tuttular.
Irtica diye diye, beni de korkuttular.
Il�hiyat adina ; ekranda iki kacik.
Kimlerin kuklalari olduklari
apacik.

Alim zalim karisti, renkleri secilmiyor.
Velisiz kaldi sokak; deliden gecilmiyor.
Bu cinnet kervanina, kocabaslar dahiller
Tuz bozulmus, ne yapsin bizim gibi cahiller ?..

Henuz daha gundemde, ne oruc var, ne zekat.
Ne Kur'an'la tanistim, ne de kildim bir rekat.
Edemedim bir turlu, su nefsimi terbiye.
Ortalikta ne gorse; tutturuyor ver diye.

Ey Azrail (A.S.) !
Bilirim, gelince beklemezsin.
Tukenen vadelere, saniye eklemezsin.
Bu satirlar bos gecen, bir omrun hikayesi.
Ibret alanlar icin, son pismanligin sesi...
Bilmem ki, bir duvarda, bu mutevazi caba;
Bir kucucuk pencere, acacak mi acaba?..

0 yorum: