27 Nisan 2007 Cuma

Yeni Egitim Politikalari

Sezer cok iyi etmis

CUMHURBASKANI Ahmet Necdet Sezer dun Ankara'da calismalarina baslayan 17'nci Milli Egitim S�rasi'na katilmadigi gibi, herhangi bir mesaj da gondermemis.

Ilk bakista yadirganabilecek bir durum... Cunku Sayin Cumhurbaskani' nin egitim konularina ilgi duydugu biliniyor.

Lakin Cumhurbaskani' nin egitim kadar, hatta ondan da fazla, laik egitimin ne durumda olduguna da ilgi duydugu ve olani biteni izledigi biliniyor.

Buyuk Ataturk'un gerceklestirdig i tum devrimleri benimsemis bir Cumhurbaskani' nin bugunku Milli Egitim Bakani'nin ve bugunku iktidarin izledigi egitim politikasini onayladigi anlamina gelecek her turlu sozden ve hareketten kacinmasindan dogru ne olabilir?

Biraz daha acalim:

Her Egitim S�rasi'nda oldugu gibi elbet bunda da "egitim" politikalariyla ilgili cesitli gorusler ileri surulecek, cesitli oneriler tartisilip karara baglanacak.

Siz saniyor musunuz ki bu gorusler ve bu oneriler "ozgurluk" temelinde uretilen gorus ve oneriler olacaktir?

Yok oyle sey! Bunlar eminiz ki coktan siparisi verilmis, onayi alinmis senaryolarla ortaya cikacak ve onceden belirlenen sonuclara ulasacaktir.

Isterseniz bu onerilerden 12 Kasim 2006 tarihli Milliyet 'e yansiyan birkacini ozetleyelim:

Imam Hatip Liseleri (IHL) meslek lisesi kapsamindan cikartilip ozel statude degerlendirilmeli. (Batman'in onerisi)

Kur'an-i Kerim secmeli ders olmali. Ilkogretim 4+4 olarak duzenlenmeli. (Denizli'nin onerisi)

Ilkogretim 5+3 veya 4+4 olmali. Din kulturu ve Ahlak Bilgisi suresi artirilmali (Elazig'in onerisi)

Zorunlu egitim 5+3 seklinde planlanmali. IHL'ler meslek lisesi statusunden cikarilip din egitimi agirlikli sosyal bilimler lisesi olarak duzenlenmeli. (Gaziantep'in onerisi)

Ogretmen Liseleri ve IHL'ler genel lise kapsamina alinmali. ( Istanbul'un onerisi)

Din Kulturu ve Ahlak Bilgisi ders saati artirilmali. (Usak'in onerisi)

Gordugunuz gibi oneriler iki cizgide yogunlasiyor. Biri Imam Hatip Liselerini ne yapip yapip "genel lise" statusune kavusturmak. Oteki de "din kulturu ve ahlak dersini artirma" gerekcesiyle okullari medreselestirmek.

IHL'ler konusunda once onlari meslek lisesi statusunden cikarmak lazim. Cunku meslek lisesi olarak kalinca, kendi mesleginin disindaki bir fakulteye girmek isteyene uygulanan katsayi, genel liselerden gelenlere gore az oluyor. Oysa bakan, IHL'leri genel lise konumuna getirirse oradan mezun olanlarin her fakulteye girmesi saglanabilir. O zaman da bir gun ulkeyi o ellere teslim etmek mumkun olur.

Tum oteki yanlislarini ve laik Cumhuriyet'i islemez hale getirme cabalarini bir kenara koyun... Sadece bu bile yetmez mi Sezer'in protestosuna?

0 yorum: