30 Nisan 2007 Pazartesi

sukriye tutkun son albumu



Turkiye'nin ozgun kadin sanatcilarindan Sukriye Tutkun besinci albumu 'Salincak' ile 2006'da yeniden karsimizda. Produktorlugunu unlu baglama hocasi Ali Osman Erbasi'nin (Ilhan Sesen, Zara, Gulsen Kutlu, Muslum Gurses, Orhan Haklamaz vd.) yaptigi albumde yeni bestelerin yanisira "Ag Elime Mor Kinalar Yaktilar", "Iskender Bogazi Dardir Gecilmez", "Suruler Icinde Surmeli Koyun" gibi anonim halk turkuleri de yeraliyor. Ses kaydi esnasinda dogal sazlar kullanilan eserde, turkulerin salinimini en guzel sekilde aktarabilmek icin ozel caba harcandi.

Salincak benim ilk sahnemdi
Salincakta basladim ilk sarkilarimi soylemeye
Ruzg�rin, dalga seslerinin, sesimin ve salincagimin olusturdugu orkestranin muzigi cok uzaklara giderdi
Hissederdim

Sukriye Tutkun

Konservatuvar sinavini birincilikle kazanarak opera-san egitimi alan, TRT Genclik Korosu, Istanbul Operasi Genclik Korosu, St Antoine Kilisesi Korosu dahil bircok koroda sarki soyleyen, muzik ogretmenligi yapan Sukriye Tutkun, aradigi huzuru turkulerde buldugunu farkederek Turk Halk Muzigi'ne yonelir. Ferhat Livaneli ile baslayan calismalari Fahir Atakoglu, Atilla Ozdemiroglu, Arif Sag gibi degerli isimlerle surer. Seslendirme de yapan (Plastip Sov'daki Tansu Ciller karakterini ozellikle vurgulayalim!) sanatci bugune kadar dort studyo albumu (Gucum Yetene Kadar-2004, Kumru-2002, Cigdem Der ki-1998, Sevin Gayri-1997) yayinlar, yurticinde ve yurtdisinda bircok konser verir, festivallere katilir, albumleri/sarkilari pekcok ulkede yayimlanir.




SARKI LISTESI


1. Intro

2. Bir Sinifta Okurken

3. Ag Elime Mor Kinalar Yaktilar

4. Iskender Bogazi Dardir Gecilmez

5. Olaydim

6. Dolama Dolamayi

7. Sen Bir Yana

8. Bahcede Erik Dali

9. Suruler Icinde Surmeli Koyun

10. Gitme Hamdi

11. Adana Yollarinda

Arakadaslar ben cok severim sukriye tutkun u,bu album dinledim cok guzel kesinlikle tavsiye ederim..:1yes2:

0 yorum: