27 Mayıs 2007 Pazar

doğum kontrol hapı

bayanların dikkatine,
ben 29 yasındayım ve subat ayında beyne giden ana iki toplardamarım tıkandı
ve sag tarafım boydan boya hissizlesti..(kısmi felc!)iki gun boyunca
afedersin surekli kusma (mide ozsuyum cıkıyordu) ve dayanılmaz asagrıları
ile baslamıstı hersey... acile iki gun boyunca tasındım...doktorum,
tomografi dedikce "ben hayır diye ısrar ediyordum cunku, hani insan ozel
hastanelere girer girmez bir izlenime kapılıyorlar ya:_para kazanmak
icin_yapıyorlar sanıyodum..hata hemde cok buyuk hata..neyse, o aksamın
sabahı(yani iki gun boyunca bu acıyı çektikten sonra) ben sag tarafımı
tamamen hissetmedimsaat 06 da acile Giris yaptık; ve o sabahdan itibaren
yogun ama guzel bir tedavi ile bir ayda eve cıkabildim; yuruyerek!!!bu cok
onemli biliyormusun..yurumek yemek yemek tuvalete gitmek pencerenin onune
gitmek daha neler neler okuma mesela(gozlerim suzemiyorduneden boyle
odluma gelince; tedavi amaçlı verilen dogum kontrol hapları yuzunden hani
hemen hemen her jinekologun leblebi gibi verdigi haplardan kullanmak
zorunda kalmıstım; miyom oldugu gerekcesi ile birde yasadıgım regl
duzensizliginden dolayı...ismi MYRALON... ama hepsi aynı hepsinin icinde
yazıyor; beyin damarları tıkanıklıgi yapabilir ... hepsi kendini korumaya
almıs...kesinlikle, yargi yollari kapali! ..jinekologumu cok seviyorum cok
unlu ve oldukca bilgili; beni bu halde gormeye dayanamadı ve neler yasadı
allah bilir cunku aynı hastanede yattım..onu da anlıyorum; ilacı verdigi
icin suclayamıyorum; ben de tum bunları yasayan kisiyim...en azından cevremi
uyararak, koruma altına alyorum..fakat bunları yazmak cok zor...tekrar aynı
gunlere donmek vs.. ..Hayatımda hiçbir zaman aklıma gelmemisti.Bu kadar zor
günler yasayacağım, elim kolum hatta ayağım tutmayacak, bebek gibi herseyi
yeniden öğreneceğim... hasta olunca neler ogreniyorsun oncelikle; artık
hakem doktorluklar var..seni iyi eden doktor, artık kaprissiz baska
hekimlere de danısıyor..en cok ozel hastaneler yapıyor...buarada sende
durmuyorsun baska baska doktorlara gidiyorsun...pek cok hasta ve hasta
yakınları gibi.. ve ben daha dogrusu ailem, kac tane doktor gezdik
anlatamam...her birinin sordugu soru aynı idi: DOGUM KONTROL HAPI
KULLANIYORMUSUN???Ne kadardır kullandın ve sigara içiyor musun elbette..
arkadaslar, ben bu hapları uc ay
yaklasık kullandım..ve ilaçlar yapmıs (buyuk sansım sigara icmemek daha da
beynimi oksijensiz bırakmamısım! ve toplar damarların tıkanması_beyinde
kirli kan kalması bir sure icin buyuk problem ; ancak hiç temiz kan
gitmemesi(yani atardamar tıkanıklığı olması)nden bin kat iyi imis..beynimde
lezyon kalmadı..allaha sukurler olsun ve hep dua ediyorum... velhasıl; eger
imkanın varsa cok cabuk iyilesiyorsun ya olmasaydı dusunemiyorum..benim
sansım ailemin ve canım biricik esimin ongorulerinin cok iyi olması ve
sabırla iyilesme surecimde yanımda olmaları... Allah ailemden esimden ve
tum sevdiklerimden (dostlarımdan)razı olsun... KISACA, kimse bu ilaçları
kullanmasın hele de dogum kontrolu icin hele hele...duydugum zaman
cıldırıyorum uzuntuden ne olur arkadaslarım siz de cevrenizi uyarın
uyaralım... bu ilaçlar yurtdısında enn fazla 5 yıl kullanılıyormus bu
sureyi astıgında meme kanseri olma riskin 20% artıyormus..bu bile cok buyuk
bir risk



bu bir arkadaşımdan gelen mail. gerçektir arkadaşlar.... lütfen dikkat

0 yorum: