29 Nisan 2007 Pazar

inci mi? pirinc mi?

"Bir horoz gezinirken gokkusagi gibi renkleri olan bir inci tanesi gormus. Hirsla uzerine atilmis, topraktan cikarmis ve yutmaya calismis. Ancak bu parlayan nesnenin pirinc tanelerinin prensesi olmadigini anlayinca onu geri tukurmus. Incinin ne oldugunu anlamaya calismis, ama basaramamis. Bunun uzerine inci dile gelmis ve horoza seslenmis: ben parlak ve degerli bir inciyim. Sahane bir kolyeden kazayla bu bahceye dustum. Hic bir yerde, hic bir okyanusta benim gibi sahane bir inci daha yoktur. Sadece raslanti beni senin ayaklarina itti. Insanlar beni denizdeki kum gibi gormezler. Bana aklin gozuyle baksaydin, binlerce hayran olunacak sey ve guzellik gorurdun. Bu sozler karsisinda horoz gururla otmus: Surada seni bir pirinc tanesiyle degisecek birisi olsaydi, hemen degisirdim." Karniniz acsa, acliginizi guzel sozler doyurmaz.
Gercekten de bazen istenen, ozlenen daha basittir. Size ve ihtiyaclariniza daha uygundur. Yerine ve zamanina gore de paradan daha degerli, paranin satin alamayacagi seyler vardir. Buyuk hedeflerin pesinde kosarken, hep cok daha ileriye bakarken, bastiginiz, gectiginiz yerlere dikkat edin. Belki de bulundugunuz noktada, size tum yasaminiz boyunca mutluluk verecek bir kisi, olay, sizi bekliyordur. Ama tabii oykude oldugu gibi bazen beklentiler uygun dusmez. Baskasi icin muhtesem olan, size bir anlam ifade etmez. O zaman, ne istedigini bilen bir kisi olarak, hayattan cok da buyuk istekleri olmadan yasamayi tercih etmeniz gerekiyor. Tevekkul, razi olmak, mutlulugu kolayca yakalamanizi saglar. Hirs ise gozunuzu karartabilir. Lokmanizi cignerken zevk almiyorsaniz, dunyanin en guzel yemegini de onunuze koysalar,
yine zevk almazsiniz. Simdi buradan bakin nasil bir noktaya sicrayacagiz birlikte. Hayatta karsiniza cikan kisi, dunyanin en guzel kadini ya da en yakisikli erkegi olabilir. Ama size uygun degilse o, bosuna hayal kurmayin. Siz, sizinle ayni kumastan olani
secin. Sosyal, kulturel duzeyiniz, aile yapilariniz, yetisme biciminiz
ayni olsun. Boylece birbirinizi daha iyi anlarsiniz. Sunu da unutmayin. Pirinc tanesini bulursaniz kacirmayin. Kacirirsaniz da
uzulmeyin. Baska pirinc taneleri var. Hayatta onu sevdim, bir daha sevemem diye dusunmeyin yani. O denli sevgisiz bir dunyada yasiyoruz ki, size birazcik sevgi, yakinlik, ilgi gosteren bir baskasini
kolayca asik olabileceginize inanin. Kaybettiginiz askin ardindan aglamayin. Buldugunuzun keyfini cikarin. Simdi hayat tercihinizi yapin su soruyu sorarak kendinize. Inci mi pirinc mi?
EVET ARKADASLAR YORUMLARINIZI BEKLIYORUM INCI MI?PIRINC MI SIZCE

0 yorum: