20 Nisan 2007 Cuma

Kasparov, bilgisayar ve kadinlar :))

Kasparov, bilgisayar ve kadinlar :))

Gelistirilen bir Deep Blue modeli, satrancta Kasparov'u yenmis.
Bunu buyuk bir basari olarak goruyorlar.
Satranc oynamak cok zor bir seymis gibi reklam yapiyorlar.

Bu dunyada yapilacak en zor karsilasma "bir kadini anlamak"tir.
Bunu bilmiyorlar. Ben de bu sorunu cok dusundum ve bir
"kadinlari anlama simulatoru" yaptim.

Bu simulatorun uzerinde calistigi bilgisayar trilyonlarca
hesaplamayi ayni anda yapabiliyor.

Bu kadar ugrastiktan sonra bile ilk denememde
bilgisayar yenilmekten kurtulamadi.


Birinci musabaka :

Kadin: Bilgisayar soyle bakalim saclarimin yeni modelini nasil buldun?

Bilgisayar: Boyle cok guzel olmussunuz efendim.

Kadin: Onceden guzel degildim yani?

Bilgisayar: Hayir onceden de guzeldiniz ama boyle cok guzel olmussunuz efendim.

Kadin: Onceden bu kadar guzel degildim yani?

Bilgisayar: Hayir efendim onceden de cok guzeldiniz.

Kadin: Simdi pek o kadar guzel olmamisim ama?

(Bilgisayar terk eder)




Ikinci musabaka :

Kadin: Bilgisayar, erkek arkadasimdan ayrilmak istiyorum ben.

Bilgisayar: Pek mutlu degilsiniz zaten efendim, ayrilin bence.

Kadin: Ama onu seviyorum.

Bilgisayar: O zaman konusarak sorunlarinizi cozmeyi denemelisiniz.

Kadin: Yuzunu gormek, sesini duymak bile istemiyorum o hayvanin.

Bilgisayar: O zaman mail atin, gorusmeyeceginizi soyleyin?

Kadin: Hayir ondan ayrilamam.

Bilgisayar: Kendinize biraz zaman taniyin, duygulariniz dusunceleriniz netlessin.

Kadin: Ne istedigimi biliyorum ben. Onunla asla olmaz.

(Bilgisayar terkeder)



Ucuncu musabaka:

Kadin: Bilgisayar, sen beni sevmiyorsun.

(Bilgisayar terk eder).

0 yorum: